Jak vyplnit ETA a imigrační kartu | Vízum Srí Lanka

Podrobný návod jak vyplnit ETA Srí Lanka

Vyřízení víza (ETA) na Srí Lanku a vyplnění imigrační karty není žádný velký problém. S tímto návodem to zvládne opravdu každý! 🙂  Jak vyplnit ETA (Electronic Travel Authorization)? Začneme na stránce http://www.eta.gov.lk/slvisa/ , kde nejprve zvolíme anglický jazyk popř. jiný Vám vyhovující. Dostaneme se na stránku zobrazenou níže, kde zvolíme možnost Apply po které se nám otevře nové okno s podmínkami se kterými musíme souhlasit. Volíme tedy možnost „I agree“.  Po odsouhlasení podmínek se dostáváme na stránku, kde volíme hned z několika … | Číst dále

Srílanské rupie, smlouvání a ceny na Srí Lance

Srílanské rupie, Srí Lanka rupie

Srílanské rupie jsou tak krásné! Srílanské rupie mají mezinárodní označení LRK, ale při zápisu cen se všude setkáte s označením Rs. Počítejte s tím, že jedna srílanský rupie se rovná +- 17 českým haléřům. Mince jsou krásné, ale více mě oslovily různě barevné bankovky, které mají vždy nad hodnotou vyobrazeného nějakého ptáčka. Hodnoty bankovek jsou 20, 50, 100, 500, 1 000, 2 000 a 5 000 Rs. Hodnoty mincí 1, 2, 5, 10 Rs. plus centy se kterými jsem se … | Číst dále

LETÍME NA SRÍ LANKU S PŘESTUPEM V DUBAJI

Burj Al Arab - Dubai - cestopis Srí Lanka

Letíme na Srí Lanku + krátká návštěva Dubaje Po téměř tři čtvrtě roku těšení konečně vyrážíme na Srí Lanku. Letenky jsme kupovali z kraje března u společnosti Flydubai za fantastických 19 893 Kč pro dvě osoby s 20 hodinovým přestupem v Dubaji. Ten jsme využili ke krátké návštěvě města. Od roku 2014 obyvatelé ČR a dalších států EU nepotřebují pro vstup víza a tak nám nic v návštěvě nebránilo. Našim cílem bylo vidět Burdž al-Arab a přilehlou pláž, kde jsme na … | Číst dále

1. DEN NEGOMBO | Cestopis Srí Lanka

Kali Aman Temple, Negombo, cestopis Srí Lanka

Cestopis Srí Lanka – 1. Den Negombo  Naše cesta téměř ihned po příletu směřovala na rybí trh, kam jsme na doporučení jednoho cestopisného portálu vyrazili tuk-tukem brzo, před 3. hodinou ráno. Když jsme na místo dorazili, překvapivě široko daleko nebyli žádní jiní turisté a ani velké úlovky na které jsme se tak těšili. Téměř okamžitě jsme se stali hlavním středem pozornosti.  Pokud se na rybí trh vydáte tuktukem, místo fish market použijte název LELEMA. Určitě Vám budou rozumět. Po chvilce toulání … | Číst dále

2. DEN – KANDY | Cestopis Srí Lanka

Chrám Buddhova zubu - Kandy, cestopis Srí Lanka

Cestopis Srí Lanka – 2. Den Kandy Druhý den začíná velice brzy, zhruba okolo 5. hodiny ráno. Musíme se dostat do Colomba odkud pojedeme v 7:00 vlakem do posledního hlavního města zaniklého Sinhláského království – Kandy. První zádrhel nastal hned ráno, domluvený taxikář nestíhá a tak nás nakonec odváží svým autem pan domácí. Zhruba za hodinu cesty jsme na vlakovém nádraží. U vlakového nádraží ještě vybírám pro jistotu pár tisíc rupií a jdeme si pro jízdenku.  Z Čech máme zaplacenou první třídu … | Číst dále

3. DEN – DAMBULLA | Cestopis Srí Lanka

Dambulla Cave Temple, cestopis Srí Lanka

Cestopis Srí Lanka – 3. Den Dambulla  Třetí den začal poměrně dobře slušnou snídaní. Hned po snídani jsme odevzdali pokoj a hned na ulici si vzali tuk-tuk na autobusové nádraží. Měli jsme obavu jestli v té záplavě autobusů nalezneme ten správný, tak jsem poprosil řidiče a ten nám zajel přímo před autobus, který zrovna odjížděl do Dambully. Super bylo to, že se jednalo o soukromý minibus, který měl klimatizaci a téměř po cestě nezastavoval. Za necelé dvě hodiny jsme byli na místě.  … | Číst dále

4. DEN – SIRIGIYA | Cestopis Srí Lanka

Sigiriya, cestopis Srí Lanka

Cestopis Srí Lanka – 4. Den Sigiriya Ráno čtvrtého dne začalo parádně. Chutná snídaně, výborná káva a překrásný výhled na rýžová pole a Lví skálu z altánu na zahradě. V tu chvíli jeden z místních opravoval kanálky, které přivádí vodu do rýžových polí. Překvapilo mě, že v rozmáčené hlíně a vodě chodil bos. Já bych se bál hadů 🙂 Dnes náš čekal pouze výstup na Pidurangalu, skálu která poskytuje parádní výhled na celou Lví skálu. Původně jsme chtěli vyrazit na svítání, ale nakonec … | Číst dále

5. DEN – KANDY | Cestopis Srí Lanka

Autobus z Dambully do Kandy, cestopis Srí Lanka

Cestopis Srí Lanka – 5. Den Cesta do Kandy Náš další den opět začíná snídaní v altánku. Užíváme si poslední chvíle v Sigiriyi a pomalu se chystáme na cestu. Jak už se stalo zvykem smluvený tuktuk, který nás měl odvést do Dambully na autobusové nádraží nedorazil. Majitel našeho penzionu se nám pokouší sehnat jiného, ale žádný bohužel nemá čas. Nakonec se tak do Dambully vezeme v super autě pana majitele. Po cestě dojíždíme jeden menší autobus, který by měl také jet … | Číst dále

6. DEN – ELLA | Cestopis Srí Lanka

Vlakem do Ella, cestopis Srí Lanka

Cestopis Srí Lanka – 6. Den Cesta vlakem do Ella Náš den začíná pěkně v poklidu. Balíme poslední věci do krosny, snídáme ovoce a pijeme čaj. Loučíme s majitelem ubytování a bereme první tuk tuk na předměstí Kandy – do vlakové stanice Peradeniya. Právě odtud vyráží náš vlak do horského městečka Ella. Vlak, ale pokračuje dále až do městečka Badulla. Nemůžeme se dočkat. Čeká nás prý nejkrásnější železniční trať světa. Vyrážíme na cestu… Hned při vstupu na nádraží v „okénku“ vyzvedávám … | Číst dále

7. DEN – ELLA | Cestopis Srí Lanka

Ubytování v Ella Adams view, cestopis Srí Lanka

Cestopis Srí Lanka – 7. Den Ella a cesta do Mirrisy  Ráno začalo luxusně! 🙂 Bohatá snídaně, výborný čaj a perfektní výhled na celé údolí. Vychutnávali jsme si každou chvilku a zhruba okolo 10. jsme vyrazili tuk-tukem k Demodara Nine Arch Bridge. Původně jsme chtěli jít pěšky, ale vzhledem k času a jistotě, že trefíme jsme zvolili dopravu s řidičem. Po Demodara Nine Arch Bridge jsme se ještě zastavili u Ravana Falls a poté už jsem se vydali na cestu do … | Číst dále