2. DEN – KANDY | Cestopis Srí Lanka

Cestopis Srí Lanka – 2. Den Kandy

Druhý den začíná velice brzy, zhruba okolo 5. hodiny ráno. Musíme se dostat do Colomba odkud pojedeme v 7:00 vlakem do posledního hlavního města zaniklého Sinhláského království – Kandy. První zádrhel nastal hned ráno, domluvený taxikář nestíhá a tak nás nakonec odváží svým autem pan domácí. Zhruba za hodinu cesty jsme na vlakovém nádraží. U vlakového nádraží ještě vybírám pro jistotu pár tisíc rupií a jdeme si pro jízdenku.

"Vlakové

Z Čech máme zaplacenou první třídu u společnosti ExpoRail. Míst je zde opravdu málo, doporučuji neotálet a zamluvit si jízdenky s předstihem. Na vlakovém nádraží v Colombo jsem nejprve nevěděl kam pro jízdenku zajít, ale místní policista mě ochotně nasměroval. Více informací o této společnosti jsem připravil v samostatném článku – Recenze vlakové společnosti ExpoRail.

Interiér Expo Rail - recenze Expo Rail
Interiér vlaku – Expo Rail

Cesta do Kandy trvala zhruba 2,5h a rychle nám utekla. Příjemným zpestřením byla servírovaná snídaně v papírovém boxu. Uvnitř byl sladký croissant a dvě slané, lehce pálivé kapsy. K tomu všemu jsem se odhodlal ochutnat stewardy nabízený cejlonský čaj s mlékem. Byla to pecka, od té doby jsem si ho dával pokaždé když jsem měl příležitost.

Občerstvení ve vlaku Expo Rail - recenze Expo Rail
Občerstvení ve vlaku Expo Rail – recenze Expo Rail

Při cestě vlakem určitě nevyhazujte jízdenku, budete jí při příjezdu na nádraží odevzdávat. Neznám důvod proč, ale bylo to tak pokaždé, když jsme jeli vlakem.

Z vlakového nádraží v Kandy jsme si vzali tuk-tuk, který nás odvezl na ubytování. Tam jsme si nechali pouze krosny a hned jsme po rušné ulici vyrazili k nedalekému chrámu Buddhova zubu. Město poměrně rušné a všude přítomné výpary z vozidel nám dojem z města poněkud kazí, ale to vše nám za chvíli vynahradí nádherný pohled na jezero Bogambara a přilehlý chrám Buddhova zubu. Ne nadarmo město patří na seznam kulturního dědictví UNESCO.

Chrám Buddhova zubu

Chrám Buddhova zubu se v původní podobě bohužel nedochoval, ale v současnosti je moc pěkně zrekonstruován. Počátky chrámu sahají až k roku 1600 kdy pravděpodobně vznikla hlavní svatyně tohoto chrámu. V této době zde byla uložena nejvýznamnější relikvie Srí Lanky – Buddhův zub. Podle pověsti se jedná o zub, který se dochoval po upálení zakladatele Budhismu Siddhártha Gautama v severní Indii.

Na celé Srí Lance platí zákaz vstupu do chrámů s odhalenými rameny a koleny.  Na některých posvátných místech se budete muset před vstupem zout! Boty do batohu však nedávejte, nebojte je nechat v „úschově“ před vstupem (za cca 20 rupií).

Kromě tohoto se v muzeu nachází několik dalších relikvií spolu s obrazy vůdců chrámů z 18. až 20. století. Pokud se chystáte chrám navštívit určitě se připravte na důkladnou bezpečnostní prohlídku hned u vstupu, která je výsledkem bombového útoku v roce 1998.

Chrám Buddhova zubu - Kandy, cestopis Srí Lanka
Chrám Buddhova zubu

Jezero Bogambara (Kandy Lake)

Hned vedle chrámu Buddhova zubu se nachází jezero Bogambara, které je celé krásně lemováno bílou zídkou. Uprostřed je malý ostrůvek, který prý dříve sloužil královně jako skryté místo ke koupání. Pokud se vydáte po promenádě podél jezera a chrámu, dostanete se k budově Kandyan Arts association. Právě zde se v 17:30 konají vyhlášená představení tradičních tanců.

Jezero Kandy Lake - Kandy, cestopis Srí Lanka
Kandy Lake, jezero Bogambara
Kandy Lake, jezero Bogambara - Kandy, cestopis Srí Lanka
Kandyan Arts association - Kandy, cestopis Srí Lanka
Kandyan Arts association

Jak vypadalo naše ubytování v Kandy?

Ubytování v Kandy, cestopis Srí Lanka

Popravdě to byla hrůza. V přízemí se nachází bistro a další dvě patra slouží jako penzion. Bohužel pokoj není připravený včas a tak odcházíme na procházku do města. Po hodině a půl se bohužel nic nezměnilo. Pokoj paní provozní uklízí před námi. Moc to bohužel nepomohlo… Stěny jsou špinavé, závěsy zaprášené a koupelna špinavá. Jednu noc to tu, ale vydržíme. Na druhou stranu musím říct, že se paní provozní a její syn jinak snaží.

Snídaně druhý den ráno byla bohatá, káva chutná a ovocný džus z čerstvého ovoce byl příjemnou tečkou za ne moc povedeným ubytováním. Bohužel to na Bookingu vypadalo trochu jinak.

Co stojí za to navštívit v nedalekém okolí?

V Kandy toho není příliš mnoho k vidění a tak Vám na prohlídku bude bohatě stačit jeden den. V okolí stojí navštívit sloní sirotčinec v Pinnawale (Millennium Elephant Foundation) ve kterém se moc hezky starají o slony. My měli na návštěvu jen pár hodin a bohužel před námi přijel autobus plný turistů, tak jsme jeli navštívit jiný sirotčinec nedaleko. Byla to velká chyba. Neměli jsme pocit, že se tam o slony dobře starají. Z celé cesty po Srí Lance nás toto jediné moc mrzí. Vlastně ještě pak přístup místních k odpadům a recyklaci. To je ale problém snad všech asijských zemí…

V blízkosti Kandy (Peradeniya) je také vyhlášená botanická zahrada Royal Botanical Gardens. Na její návštěvu jsme bohužel neměli čas a tak jsme si alespoň prohlédli fotky na Instagramu. Roste tu prý až 4000 různých druhů tropických rostlin, celá řada palem a připravena je zde i prohlídka zahrádky tropického koření.

Následující den cestopisu…

Následující den jsme se vydali autobusem do Dambully a později do nedaleké Sigiriyi. Naše obava zdali v té záplavě autobusů najdeme ten správný byla zbytečná. Přišli jsme na malý fígl, který nám několikrát ušetřil čas a nervy. To jsme ještě nevěděli, že se naše cestovatelské plány brzy poněkud pozmění… | Číst dále