1. DEN NEGOMBO | Cestopis Srí Lanka

Cestopis Srí Lanka – 1. Den Negombo

Naše cesta téměř ihned po příletu směřovala na rybí trh, kam jsme na doporučení jednoho cestopisného portálu vyrazili tuk-tukem brzo, před 3. hodinou ráno. Když jsme na místo dorazili, překvapivě široko daleko nebyli žádní jiní turisté a ani velké úlovky na které jsme se tak těšili. Téměř okamžitě jsme se stali hlavním středem pozornosti.

Pokud se na rybí trh vydáte tuktukem, místo fish market použijte název LELEMA. Určitě Vám budou rozumět.

Po chvilce toulání nás zastavil jeden z rybářů, který nám poradil ať se sem vrátíme až po 7. hodině, že se spousta rybářů vrací až později. Vydali jsme se tedy před rybí trh s tím, že si zastavíme nějaký tuk-tuk, který nás odveze k ubytování, kde zkusíme jestli nás neubytují dříve. Po nějaké době marného čekání jsme se vydali do jedné z přilehlých ulic s tím, že určitě na nějaký narazíme. Narazili jsme na něj asi po půlhodině plné strachu z tmavé ulice, kde lidé spali na zemi a všude byli toulající se psi. Někteří psi byli opravdu agresivní a jednou nás od pokousání zachránil jeden z místních, který na ně popadl klacek. Ubytovat dříve jsme se bohužel nemohli, ale naštěstí se nám podařilo sehnat jeden pokoj pro přespání na pár hodin. Začátek naší cesty byl šílený, ale od této chvíle bylo vše lepší a lepší.

Negombo - pohled z ubytování - cestopis Srí Lanka
Pohled z balkónu našeho „nouzového“ ubytování

Trasa prvního dne na Srí Lance – Negombo:

Mapa Negombo
Mapa trasy dnešního dne na Srí Lance, zdroj: Mapy.cz
  1. Negombo Beach – START
  2. St. Sebastian Church
  3. Kali Amman Temple
  4. Negombo prison – Dutch fort – CÍL

Negombo beach

Naši procházku v Negombu jsme začali na pláži, která nás popravdě moc neoslovila. Bylo tu poměrně dost odpadků a prodejců všelijakých věcí. Více času jsme zde strávili až na zpáteční cestě k ubytování, kdy jsme se i vykoupali. Voda byla teplá a vlny poměrně silné.

Negombo beach, Negombo, cestopis Srí Lanka
Nápis Winston beach u jednoho z hotelů
Negombo beach, vzadu kotvící katamarán

Pevnost Dutch Fort

Naše procházka po městě směřovala zejména ke staré holandské pevnosti, která byla vybudována už v roce 1678. V současné době se zde nachází vězení a věž Dutch Clock Tower. Věž se nachází na malém kopečku hned u podchodu pevnosti. Je to taková malá a velice fotogenická stavba. Hned vedle vězení se nachází velké hřiště kam místní chodí hrát na Srí Lance velice oblíbený kriket. My ale směřujeme k pláži za hřištěm, kde rybáři na zemi suší své úlovky. Děláme několik fotek a pokračujeme dále k St. Sebastian´s Church.

Dutch Clock Tower, Negombo, cestopis Srí Lanka
Dutch Clock Tower u pevnosti Dutch Fort

Kali Amman Temple

Po cestě jsme narazili na Kali Amman Temple, což je menší hinduistický chrám. První co jsme v životě viděli.

Kali Aman Temple, Negombo, cestopis Srí Lanka
Hinduistický chrám Kali Amman Temple

St. Sebastian´s Church

St. Sebastian´s Church je krásný římskokatolický kostel, který patří k nejhezčím co jsme na Srí Lance viděli. Je postavený v gotickém slohu podle katedrály Notre-Dame v Paříži na počest patrona města sv. Sebastiána. Pokud budete mít čas určitě nevynechejte jeho návštěvu.

St. Annes Church, Negombo, Srí Lanka
Římskokatolický kostel St. Sebastian´s Church

Jak vypadalo naše druhé ubytování v Negombu?

Ubytování Negombo, cestopis Srí Lanka

Na první pohled nás překvapil malý domeček, ale jakmile jsme vešli dovnitř, věděli jsme že to tu bude dobré. Opravdu bylo, pokoj krásně voněl a byl čistý. Sice byl poměrně maličký, ale s tím jsme počítali. Na přespání to bohatě stačí. Majitelé byli moc příjemní lidé, kteří nám v mnoha věcech poradili. Hledáte ubytování v Negombu? Podívejte na Airbnb, kde je opravdu velký výběr. Pokud byste měli zájem, nabízím Vám slevu na první nákup na Airbnb. 🙂

Následující den cestopisu…

Náš první den na Srí Lance končil a my se pomalu těšili na další den. Jsem rád, že jsem toto město viděl, ale asi bych se sem již nevracel. Zpětně Negombo hodnotím jako jedno z nejšpinavější a vzhledem k počtu prodejců na m² také „nejotravnější“ město na Srí Lance. Druhý den nás čekala cesta na hlavní vlakové nádraží v Colombu odkud pojedeme do buddhistického města Kandy. V Kandy nás čekala návštěva… | Číst dále